Ubu grupu u Sydneyu su, sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća, formirali tadašnji studenti Albie Thoms, David Perry, Aggy Read i John Clark. Suvremena eksperimentalna i marginalna filmska produkcija u Australiji gotovo je u potpunosti, zbog realtivne fizičke izoliranosti od američkih i europskih trendova koja je potrajala sve do našeg doba jeftinog avionskog prijevoza, uzročno posljedični produkt njihovog djelovanja, a često ih kao izvor inspiracije ističu i organizatori multimedijalnih happeninga, kazališni redatelji, te kreatori alternativnih glazbenih spotova. Varirajući u produkciji i broju članova opstali su pet godina, te za to vrijeme na nebrojenim radionicama filmski inicirali neke od danas poznatijih australskih redatelja koji su za Ubu snimili prve radove (Matt Carroll, Peter Weir, Phillip Noyce, Bruce Beresford…). Psihodelične igre svijetla, naglašena likovnost kadrova, često radikalna apstraktnost, te politički angažman koji je ponekada prijetio da film premetne u aktivistički kolaž ili pamflet simptomatične su odlike Ubu produkcije, za koju se može reći kako je velikim dijelom uvjetovala i uspješno razvijanje australskog filmskog novog vala sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Bez Ubua vjerojatno nebi bilo, ovakvih kakve ih poznajemo, ni Mad Maxa, ni Paula Verhoevena, preciznije filmske estetike zahvaljujući kojoj je suvremena australska kinematografija postala integralni dio novog Hollywooda, prvenstveno, ipak, zahvaljujući pripadanju engleskom govornom području. Apsolutna neovisnost autora koji su zajednički potpisivali svoje radove pokazala se neodrživa na duge staze, ali njihove su buduće profesionalne biografije potvrdile kako se radilo o principijelnim i iskrenim umjetnicima. Australski akademik Peter Mudie nedavno je, pretražujući privatne arhive, oteo zaboravu njihove rane radove, te smo sada napokon u prilici s kvalitetnih kopija pogledati Ubu materijale. Mudie je, ujedno, i autor prve relevantne filmske studije o ovom fenomenu.
26.10.2012.
Set:
Blunderball (1966) – 21 minuta
Man and His World (1966) – 50 sekundi
Puncture (1966) – 5 minuta
Halftone (1966) – 1 minuta
Rita and Dundi (1966) – 4 minute
The Film (1966) – 12 minuta
The Tribulations of Mr. Dupont Nomore (1967) – 10 minuta
Transition (1967) – 1.5 minuta
Super Block High (1967) – 2 minute
Moon Virility (1967) – 2 minute
Bolero (1967) – 14 minuta
Boobs a Lot (1968) – 3 minute
Mad Mesh (1968) – 3 minute
David Perry (1968) – 4 minute
Tobias Icarus Age 4 (1968) – 4 minute
A Sketch on Abigayl’s Belly (1968) – 2 minute
Infinity Girl (1968) – 4.5 minuta
Album (1970) – 5.5 minuta
Bluto (1967) – 5 minuta